0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Enligt nätbolagets beräkningsmodell skall detta motsvara 66% av årsförbrukningen.
[Nätbolagets siffra avser med största sannolikhet värmebehovet, inte anläggningens förbrukning.
Det betyder att du sture gör av med 12507+HH 5000kWh=17507kWh/år.Med din procentsats får jag fram i maj ca 400kWh till VV+Värme.
Citat från: Roland skrivet 21 juni 2005, 14:16:35[Nätbolagets siffra avser med största sannolikhet värmebehovet, inte anläggningens förbrukning. Uppgifterna avser den totala elförbrukningen, dvs inkl hushållsel. Då hushållsdelen sannolikt är rel större under den varma perioden, kan jag delvis hålla med dig. Värmeförbrukningen inkl varmvatten under perioden är nog större än 66% av årsbehovet. I dec svarade hushållselen för 23,5 % av dygnsförbrukningen, i maj var andelen 40%. När jag läste av i morse var andelen 60%.
Hur vet du att du just nu har ovan angivna procentsatser[/color]. Har du spec program till VP för det eller har du köpt elmätare av Rickard och jämför med din ordinarie elmätare.Kan du delge oss här i forumet hur du får fram dina procentsatser. Exv i dec var Hushållselen 23,5% av total elförbrukning.