0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Trevligt Purjo! Hur ser du resultatet? Vad hade du innan du satte in EHP 10 AW + el-panna? Jag ligger i sista fasen till att köpa den produkten vilken du satt in. Hur mycket kostade det dig att köpa och installera?
Härliga siffror om jag läste dem rätt. Om jag räknade rätt så ska din nya värmekälla dra totalt under den varma tiden cirka 185 kwh medan din gamla el-panna skulle dra cirka 750kwh. Har jag räknat rätt?
Tror att joka83ed sitter inne med mycket info. Han har en liknande anläggning. Skulle vara intressant att få ta del av hans siffror.
När insallerade du Boschen joka83ed? Har den gått från början av 2010?
Det lutar åt att det blir en EHP 10 AW med el-panna. Har kört med vedpanna och varmvatterberedare innan och har haft en kilowattförbrukning på i snitt 750 kwh/mån. så det låter lite läskigt att komma upp i över 2000kwh. Har haft en vedförbrukning på 9000:-/år. Men förhoppnongsvis kommer jag att käna mycket på braskaminen och på så vis hålla nere kilowatten under den kalla årstiden. Hade underlättat om man var miljonär ha ha. Har fått ett bra pris på installation (tror jag) 15 000:- inkl material.