0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
jag tycker inte man kan jämföra ett skrivet forum med dagligt tal. Möjligen en chatt, men inte ett forum.
Citat från: Erik-NA skrivet 03 augusti 2010, 18:39:16jag tycker inte man kan jämföra ett skrivet forum med dagligt tal. Möjligen en chatt, men inte ett forum.Skillnaden mellan en chatt och ett forum är väl att chatten saknar långtidslagring av inlägg.Skulle man styra upp så skulle trafiken minska. Minskad trafik ger mindre intäkter ...
Jag optimerar inte forumet för maximala intäkter, utan för maximal objektivitet, och nytta för besökarna, om det sen är trevlig att vara inne här så är det en bonus.Att ha kul/trevligt får dock inte störa obektiviteten och kunskapsfokus för mycket, för då minskar nyttan med forumet.
Ja, allteftersom tråden spårar ur så justerar man rubriken. ThumbsupProblem solved - Case closed. Skämt åsido. Jag har hängt på en del IT-supportforum och på en del ställen ändrar man rubriken till, t ex, "Löst: ...." när problemet är löst. Efter det gör det inget om tråden spårar ur...
Att aktivt gå in och ändra rubriker till mer relevanta rubriker skulle vara rätt lätt gjort för oss moderatorer, och det skulle nog inte upplevas som något större ingrepp hos de som startat en viss tråd heller.Dessutom bra ur sökmotoroptimeringssynpunkt...Bra förslag Joka. Thumbsup