0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Forumprogramvaran borde ha en funktion för att 'dela' en tråd - Dvs skapa en ny tråd men ändå behålla nån sorts referens i orginaltråden som visar att den har 'spretat iväg'...
Det är tyvärr så det fungerar i de flesta forum och är snudd på omöjligt att motverka. Ett sätt att komma bort från det är att ha moderatorer som tar bort allt som inte hör till ämnet, eller om någon kliver in och "kapar" tråden med andra förutsättningar. Det är dock ett heltidsjobb som ingen vill ha och jag trpor de flesta accepterar eller t.o.m gillar det som det är.På samma sätt fungerar det i dagligt tal om man är en lite större grupp. Helt plötsligt byts ämnet ut och man börjar med en annan fråga eller gruppen delas i flera delar runt samma bord och har olika frågor som fokus.
Om jag talar för mig själv, så finns inte jag här för att hjälpa folk enbart. Jag vill också få ut något och det får jag genom att tjata med andra som till exempel CarlN T.Johansson,Purjo,JOKA och C-C. Jag kommer hit för det, inte brar för att fixa en falerande anläggning. Det är en bonus.