0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ska man alltid tänka på investeringskostnader så skulle man knappt kunna göra något.Man ska trivas,och kylan är ju inte dum en het sommar kväll/natt man sover gott. ThumbsupHar du kollat något på Mitsubishi L/L?//Thommy J.
Nu har ni kidnappat min tråd och gjort det till en "Vilket märke på LL-värmepump ska jag välja? Jag tänkte komma till den frågan men först för och nackdelar med min idé!Mvh
Nu när vi ändå har hamnat i vilken maskin jag ska ha diskussion så kan jag fortsätta med att ifrågasätta daikin ururu/sarara. Hålla rätt luftfuktighet är en mkt bra idé men som jag tolkar det så trycker den in luft för ventilationen (överttryck). Det ska man inte göra, man ska alltid ha ett visst undertryck i sitt hus för att minska fuktskaderisken. (Varm luft trycks ut genom konstruktionen och kondenserar i det kallare yttre skiktet vid övertryck medan kall luft sugs in vid undertryck och alltså inte kondenserar)
Skall visst vara obehagligt med luft uppvaermning etc.... naemnas kan att han inte installerar luft/luft pumpar oeverhuvudtaget...
Citat från: styrman skrivet 05 augusti 2010, 21:37:58Skall visst vara obehagligt med luft uppvaermning etc.... naemnas kan att han inte installerar luft/luft pumpar oeverhuvudtaget... obehagligt? jag tycker det är jätteskönt när det blåser varm och go luft ur innerdelen när det är 20 minus ute, elradiatorer ger inte alls samma varma känsla, då måste man vrida upp tempen till 25 grader för att det ska motsvara 22grader från pumpen, och det kostar ju! så det är ju utmärkt att värma luften i rummet, det är ju de man vill ha varm, inte väggen bakom en radiator!dessutom har min toshiba en joniseringsfunktion som jag tycker fräschar upp luften lite.