Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Värmepump till förrÃ¥d  (läst 1407 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Sarco

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 1
  • Karma +0/-0
Värmepump till förråd
« skrivet: 20 juli 2010, 01:22:59 »
Hej!

Jag har ett förråd på ca 80 kvm med ca 10 cm isolering. Takhöjd relativt låg, 2-2,3 m. Jag vill hålla underhållsvärme i huset, men tänker mig att jag mycket sällan kan behöva värma upp huset till boendetemperatur. Jag har en rätt bra planlösning för att använda pump (kan stänga till något rum där det inte går något om det fryser).

Läget är i på slätten i mellanskåne vilket innebär milda vintrar men blåsigt och några veckor av regelbundna minusgrader varje år. Oftast inte kallare än någon enstaka minusgrad och normalt plusgrader.

Jag har ett gäng frågor - svara gärna om ni orkar, kan och vill:
1. Om man eftersträvar underhållsvärme max 10 grader och gärna lite kallare än så, är luftvärmepump ett vettigt alternativ till mitt förråd?
2. Jag kan fixa en elektriker och en kille som kör vakuumsugning mm - är det värt det att köpa en billigare pump på t.ex. hetluft.se och ordna installationen på detta sätt? Vad kan prisskillnaden vara?
3. Hur ofta behöver en pump servas normalt sett och hur gör man detta om man installerat på ovanstående sätt?
4. Har ni några tips på pumpar som kan vara lämpliga (pris, lämplighet och så lite underhåll som möjligt är bra).
5. Är det värt att sätta pumpen på stativ eller hörs eventuella vibrationer bara inne i huset?

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

  • Dot gäster: 372
  • Dot dolda: 0
  • Dot användare: 0

There aren't any users online.
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!