0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Inte bättre att köpa bil på bilaffär! Enda att de har lagt på 15-20', och värdelösa garantier.Köpt några nya bilar i DK, körde 1år gratis, men annars skulle jag ej köpa ny bil, så kul är det inte, och ekonomiskt värdelöst, tappar halva värdet på 3år.Jag har "budget" bil, en 2008'as citroen C1, exakt likadan som Toyota Aygo, snålare än yaris, trots likadan motor, men mer optimerat, högre utväxling, bla enligt kov 4.6liter/100km, pendlar till jobbet på 0.39liter/mil.Patrik, vår Focus har rullat 9900mil, då har de lyckas pressa ned förbrukningen ytterligare några cl, har denna start/stopp funktion?Bilarna som vi har haft brukar vi hamna på ganska exakt eller strax under angiven förbrukning.
Stämmer bra det! Sålde en focus ghia i förrgår! Även chryslern såld och mustangen..nu focus diesel och citroen c1..
Avensis 01-03 ungefär med 1,8-liters VVT-i-motor på 129 hästar har problem med oljekonsumption, konstruktionsfel på oljeskrapringarna gör att den dricker onormalt mycket olja. Motorer där detta är åtgärdat har en grön prick på oljestickan. Undvik alltså Toyota med 1,8-liters VVT-i-motor utan grön prick på oljestickan.
Citat från: cheetah1 skrivet 18 juli 2010, 13:04:21Avensis 01-03 ungefär med 1,8-liters VVT-i-motor på 129 hästar har problem med oljekonsumption, konstruktionsfel på oljeskrapringarna gör att den dricker onormalt mycket olja. Motorer där detta är åtgärdat har en grön prick på oljestickan. Undvik alltså Toyota med 1,8-liters VVT-i-motor utan grön prick på oljestickan.Samma med Corolla 2002 årsmodell. Min drack 2,5 dl på 100 mil...