0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Har du inte svarat på din fråga själv? Ju tätare intervall ju bättre skriver du. Vad är det då för fel med mätning som som summerar energi så fort det blir någe? Ska intervallen vara typ 15 minuter som du skriver så kan man iallafall med min anläggning komma i otakt så energin inte registreras i energimätaren, eftersom anläggningen går i onoff. Eller så har jag missförstått dig? Hursomhelst så är mina 1600l acktankar 90gr. och poolen var uppe i 32gr. Botemedlet blev att inte täcka poolen på nätterna så nu är tempen i poolen nere i 27gr. Nu börjar vi täcka igen. Det är ju en styggelse som Sobris skriver att inte kunna ta hand om/ använda all energi förnuftigt.
Citat från: leifa.k skrivet 16 juli 2010, 22:06:10Har du inte svarat på din fråga själv? Ju tätare intervall ju bättre skriver du. Vad är det då för fel med mätning som som summerar energi så fort det blir någe? Ska intervallen vara typ 15 minuter som du skriver så kan man iallafall med min anläggning komma i otakt så energin inte registreras i energimätaren, eftersom anläggningen går i onoff. Eller så har jag missförstått dig? Hursomhelst så är mina 1600l acktankar 90gr. och poolen var uppe i 32gr. Botemedlet blev att inte täcka poolen på nätterna så nu är tempen i poolen nere i 27gr. Nu börjar vi täcka igen. Det är ju en styggelse som Sobris skriver att inte kunna ta hand om/ använda all energi förnuftigt.En summering säger ju inget om när din anläggning går som bäst. Loggar du effekt med jämna intervall får du ju reda på hela sanningen. Solen går väl inte upp-ner eller i moln med tätare intervall än 15 min?Om du har fullt med värme i alla dina förråd.. varför kör du då din anläggning?