0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
vilken är den bästa kwa mätare en som räknar timmar ochsåsom solanläggningen gått?gärna en till rimligt pris....inte nån som det tar flera år att tjäna in....
Han menar nog kwh, men annars finns reaktiv/skenbar effekt, KvA,
Citat från: tjena skrivet 15 juli 2010, 14:24:39vilken är den bästa kwa mätare en som räknar timmar ochsåsom solanläggningen gått?gärna en till rimligt pris....inte nån som det tar flera år att tjäna in....Hur ska du tjäna in en kwa mätare
Jag ställde också frågan varför i hela friden nå'n skulle vilja mäta hur långtid solanläggningens cirkulationspump går.Det lite förvånande svaret var att EU krävde detta som en motprestation förett bidrag som förmedlats av kommunen. Se'n att EU inte har fattat att statistikenär oanvändbar är ju en annan sak Jag frågade om han fick mer bidrag ju fler timmar pumpen gick, men jag tror intedet kom något svar på den frågan...Se'n som sagt är det ju mycket viktigt att ha något vettigt ställe att stoppa undanenergin nu när det ångar på som värst på taket. Helst skall man kunna plocka framenergin igen i lugn och ro hela vintern lång, men ett gammalt hus kräver tyvärr alldelesför mycket i uppvärmning för att det skall räcka till