0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Har testat lite olika varianter men inget slår den NOKIA 6710 navigator jag har nu. Gratis kartor över hela världen och vägvisning på valfritt språk med uppdatering i hela Europa. Jag körde runt med den klockrent i Thailand till och med. Sen har man ju en bra telefon på köpet och med det apparaten på sig alltid Thumbsup
Jag har en Nokia E52 med GPS och jag är inte imponerad av denna, långsam och ofta rätt så fel. Innomhus eller i bil skärmar tak och väggar så mycket att den oftast inte får in nån satellit.
Citat från: Carl N skrivet 14 juli 2010, 16:17:02Jag har en Nokia E52 med GPS och jag är inte imponerad av denna, långsam och ofta rätt så fel. Innomhus eller i bil skärmar tak och väggar så mycket att den oftast inte får in nån satellit.Innan min 6710 körde jag E60 med puck men NOKIAs nya system som hämtar position både från satellit, mobilmast och internet är något helt annat. Testa!
Har en ny Garmin 1310 . 4.3tum . För en månad sen var vi till Stockholm . Den visade vägen exakt till de olikaplatser vi skulle . Men "filassistans" kan bli lite rörigt när man samtidigt ochså ser på vägskyltarna . Dessutom tappade satellitkontakt i endel tunnlar . Så vi missade en avfart i den 3.8 km långa tuneln där . Vet ej vad den heter . Däremot lättförståeliga menyer .
Citat från: Rollster skrivet 14 juli 2010, 21:15:19 Har en ny Garmin 1310 . 4.3tum . För en månad sen var vi till Stockholm . Den visade vägen exakt till de olikaplatser vi skulle . Men "filassistans" kan bli lite rörigt när man samtidigt ochså ser på vägskyltarna . Dessutom tappade satellitkontakt i endel tunnlar . Så vi missade en avfart i den 3.8 km långa tuneln där . Vet ej vad den heter . Däremot lättförståeliga menyer . Jag vet inte om Navigonen har tröghetsnavigering eller inte, men den funkar kanon även i tunnlar, vilket min gamla Mio 269+ inte gjorde.Håller med om att Garmin har en fördel av att ha ett brett program av olika GPS:er där man kan ladda in olika typer av kartor, men användarmässigt tycker jag nog att Navigon ligger i topp.Navigering i en mobil är ju bara en nödgrunka, alldeles för liten skärm.