0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej ! Olika Bilverkstäder annonserar i princip dagligen om att man bör komma och serva/kontrollera A/C -apparaturen . Jag har talat med några "förståsigpåare" och olika åsikter finns . -Endel menar det är onödigt så länge det funkkar , andra menar att det bör göras med något års mellanrum . Vad anser ni kylexperter om denna sak
-Endel menar det är onödigt så länge det funkkar , andra menar att det bör göras med något års mellanrum .
Jag har aldrig servat AC:n på min Toyota, och den funkar oklanderligt år efter år. Kostnaden för årlig service skulle nog efter ett par år överskrida en fullständig helrenovering av AC:n, tror jag. Har man däremot grejor som lägger av vartannat år så är kanske en årlig översyn vettigt?
Har en 2009'as Landcruiser på jobbet, den tycker jag Ac/Acc är dålig effekt på, trots inte nån jättevärme ute.Köpte en 2008'as Citroen C1 (exakt samma bil som Toyota Aygo), där fryser man ihjäl om man kör AC, i övrigt bästa bilen jag ägt, smårolig och äkligt bränslesnål, 81mil och 32liter, 0,39! Och ändå hyffsad komfort och 5 dörrar.
Citat från: Carl N skrivet 26 juni 2010, 21:33:22Jag har aldrig servat AC:n på min Toyota, och den funkar oklanderligt år efter år. Kostnaden för årlig service skulle nog efter ett par år överskrida en fullständig helrenovering av AC:n, tror jag. Har man däremot grejor som lägger av vartannat år så är kanske en årlig översyn vettigt? Vad är årsmodell på din Toyota ? Vår bil är en Avensis 1.8vvt-i 2002 . Körd 7500mil