0 medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.
Citat från: Ridax skrivet 20 juni 2010, 20:00:56Skall var och en bestämma själva när de har betalat "tillräckligt med skatt" eller är skall alla ringa och fråga dig när det är dags att börja jobba svart?Va inte så jag menade, men kan jag hjälp nån med ett lass ved tex så skulle det vara helt uppåt väggarna att ta det vitt, jag tjänar inget på det och transporten skulle bli för dyr för han som köper veden, kör inte jag lasset gör nån annan det svart.Tvivlar starkt på att folk är så rediga på att betala skatt och moms i den utsträckningen som vissa av er får det att låta,har ni aldrig betalat en kompis för en tjänst av nåt slag utan att skatta för tjänsten? Svara ja på nåt sådant är tyvärr att förlöjliga sig själv och dra en ren och skär lögn i denna tråd.
Skall var och en bestämma själva när de har betalat "tillräckligt med skatt" eller är skall alla ringa och fråga dig när det är dags att börja jobba svart?
Citat från: joka83ed skrivet 20 juni 2010, 20:13:31Citat från: Ridax skrivet 20 juni 2010, 20:00:56Skall var och en bestämma själva när de har betalat "tillräckligt med skatt" eller är skall alla ringa och fråga dig när det är dags att börja jobba svart?Va inte så jag menade, men kan jag hjälp nån med ett lass ved tex så skulle det vara helt uppåt väggarna att ta det vitt, jag tjänar inget på det och transporten skulle bli för dyr för han som köper veden, kör inte jag lasset gör nån annan det svart.Tvivlar starkt på att folk är så rediga på att betala skatt och moms i den utsträckningen som vissa av er får det att låta,har ni aldrig betalat en kompis för en tjänst av nåt slag utan att skatta för tjänsten? Svara ja på nåt sådant är tyvärr att förlöjliga sig själv och dra en ren och skär lögn i denna tråd. Att byta mindre tjänster är till viss del lagligt men inte när man tar betalt.Det är inte ok att jobba svart.
joka83 ed. pröjsa skatten på övertiden så får du en bättre sjukpenning/pension eller ännu bättre låt arbetsgivaren betala in beloppet på en tjänstpension åt dig . den får du glädje av i framtiden c-c
Har du kört sne lass till skattemyndighetspersonal . Det ska dom ha sparken för . det är lika dåligt som att en polis släpper en annan polis för brott.Om tjänsten kostar 2500 kr ska man betala det . dom pengarna tillhör din arbetsgivare och ska betala kostnaderna på den lastbilen du kör .tar du 500 kr i fickan för det stjäl du av den handen som föder dig .
Citat från: cocacola skrivet 20 juni 2010, 20:56:52Har du kört sne lass till skattemyndighetspersonal . Det ska dom ha sparken för . det är lika dåligt som att en polis släpper en annan polis för brott.Om tjänsten kostar 2500 kr ska man betala det . dom pengarna tillhör din arbetsgivare och ska betala kostnaderna på den lastbilen du kör .tar du 500 kr i fickan för det stjäl du av den handen som föder dig . Är ok för min arbetsgivare så länge jag sköter det som ska göras.