0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Citat från: stormense skrivet 15 juli 2010, 09:50:10Jag kör i kylläge hela dagen utan på natten då jag sätter min i fläktläge. Är det bättre för pumpen att köra kylläge hela dygnet?Rent ekonomiskt borde det inte spela nån roll eftersom den inte kyler när det inte finns kylbehov.
Jag kör i kylläge hela dagen utan på natten då jag sätter min i fläktläge. Är det bättre för pumpen att köra kylläge hela dygnet?
Har en fujitsu ASYB 9-24LDNågon som underfär vet vad de kostar att köra kyla på den, har ca 26 grade inne just nu och vill ha ner de till 20 grader iallafall.huset är på 156kvadrat.skall man ha den igång dygnet runt eller skall man typ bara ha den igång ca 4 timmar innan man skall sova? vilket tjänar man på?
Jag kör kyla kanske 1-3 ggr månaden max...
Citat från: Paxmax skrivet 08 juni 2010, 12:35:51Jag kör kyla kanske 1-3 ggr månaden max...Famous last words.... *suck!* Har kört AC varje dag !!! Idag var enda dagen det inte gassade på så in ihelskotta så jag passade på att byta fläktmotorerna! *aaaaah* äntligen tyyyystnad.....Dom har haft lagerpaj i typ 2-3 år nu... började bli lite jobbigt.
..Haleluja moment, eller hur var det Kirsti sade ?Tomas
Min erfarenhet säger att det går åt 200-400kWh för en sommarsäsong att kyla mitt 100kvm hus!Det är billigt för möjligheten att kunna sova på natten (har 25-28 grader annars).
Har kört hårt med ac i sommar också, men i år slängde jag på en elmätare (jula) & konstaterar att det kostar ju ingenting att kyla.Snittar på 6-7kr/dag, så värt det!
Citat från: larsostman skrivet 27 juli 2010, 10:01:56Har kört hårt med ac i sommar också, men i år slängde jag på en elmätare (jula) & konstaterar att det kostar ju ingenting att kyla.Snittar på 6-7kr/dag, så värt det!Helt rätt konstaterat av dig ! Det är bara att kyla så länge det behövs !