Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Mystisk Greenline HT plus  (läst 1536 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad fredand

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 2
  • Karma +0/-0
Mystisk Greenline HT plus
« skrivet: 01 juni 2010, 09:02:24 »
Hejsan har en halvårsgamal HT Plus vilken jag är nöjd med.

Gick förbi den häromdan med mina hörselkåpor (med radio inbyggd och påslagen) och fick väldigt skarpa audioella störningar... jag gick fram o knappade på panelen och ljudet förändrades markant beroende på vilken "meny" man kikade på i display:en. Störningen uppstod redan flera meter i från pannan och kompressorn gick inte ens.

Min undring är nu... kan det vara så att det finns nått slags trådlöst diagnostikgrejjs som sänder ut signaler kring pannan? Nån?

Utloggad tipo874

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Stad/land: Uppsala
  • Antal inlägg: 4357
  • Karma +5/-0
  • Kön: Man
SV: Mystisk Greenline HT plus
« Svar #1 skrivet: 01 juni 2010, 09:18:29 »
Dåligt avstörd digitalelektronik och svag radiosignal gör att störningar från styrdatorn slår igenom.

Till en del gamla datorer fanns det program som spelade musik pÃ¥ detta sätt via radio, framförallt AM/MV.  ;D
Villa utan källare i Uppsala, 175m², 2-våningsdel byggd 1928, 1-plansdel byggd 1978, 75m² garage/förråd.
Stiebel-Eltron WPF-10, 200l arbetstank, 290l vvb, 200m bergkollektor, konverterat från direktel 2004, 14 radiatorer + handdukstork, golvvärme i garage/förråd.
38x2m2 solpaneler, 15,6kW, installerat 2020.

https://spiff.hax.se/log.html

Gammal timrad dalagård, två våningar plus källare (3x42m²), 20 radiatorer. Timrad gäststuga, två våningar (2x35m²) via kulvert, 10 radiatorer.
Nibe F1245-12, 2x350m jordkollektor, 300l arbetstank. Konverterat från direktel 2010. Förbrukning 2010: 40553 kWh, 2011: 10723, rullande år: 8760 kWh.

Utloggad fredand

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 2
  • Karma +0/-0
SV: Mystisk Greenline HT plus
« Svar #2 skrivet: 01 juni 2010, 09:31:33 »
Ajajj.. det va det tråkiga svaret jag befarade isf :)

Hade gärna sett att det va nått snyggt bluetooth-wifi-grejjs-interface med vilken man kunde läsa ut datat ur pannan :(

Men det va ganska starka signaler tycker jag well well, tackar för svaret ialf

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!