0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Nu är den ombyggd med ett vattenbatteri kopplat till rad-systemet & elpatronen som back-up så det ska bli spännande att se i vinter.
Hej Shovelpower! Vad jag kan förstå så är Reovent RDAC också ett vindsaggregat, Hur har du löst det med frysrisken i vattenbatteriet? Har du en slinga med frostskyddsmedel i och värmeväxlare? Det vore intressant att höra hur du löst det hela. Jag har också varit inne på liknande tankar. Jag har till och med varit inne på att lägga två vattenbatterier i serie med en switch emellan: Det ena för kyla på sommaren och det andra för värme på vintern.Jag har ställt in mitt aggregat så att elpatron inte ska gå in och värma. Och när det var som kallast i vintras så stängde jag helt sonika av aggregatet så att det inte blev för utkylt i huset. Mvh Jarlen
Då har ännu ett år gått och dags för sammanställning. År 2 = röda siffror.Antal starter: 3993 3015Drifttimmar: 2427h 2445hVV: 332,5 301 TS: 9,4h 9h Starter/dygn i snitt: 11 (max 17), 8,3 (max 17)Kb temp in: Max/Min 8/2, 8/2Är det verkligen möjligt att installation av innegivare har förhindrat 900 starter? För visst har väll de två senaste åren varit likvärdiga temperaturmässigt? Jimgus