0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
sansun jag köper av alla större märken förutom ett(och det kommer jag aldrig att göra ) och några små . Dom bygger v-p efter mina önskemål i dom kund anpassade applikationer som görs . Bra va Thumbsup så jag är jätte nöjd med dom som jag ser som mina leveratörer.c-c
Citat från: cocacola skrivet 08 maj 2010, 16:18:55sansun jag köper av alla större märken förutom ett(och det kommer jag aldrig att göra ) och några små . Dom bygger v-p efter mina önskemål i dom kund anpassade applikationer som görs . Bra va Thumbsup så jag är jätte nöjd med dom som jag ser som mina leveratörer.c-c Är nyfiken på vilket märke du inte köper
och aldrig någon light,Märket jag ratat smurfen .om jag skrev det skulle det va smutskastning och det försöker jag låta bli .så det får stanna hos mig .c-c
Ett hus med 225m2 i ett plan 1966 prestige beräkning 35000 kwh . Ett hus med 2 plan och källar 36000kwh per år . Känns som dom schablon mässigt ligger hyfsat till När man effekt beräknar efter u-värde Men det som gäller är fortfarande min lilla lista som jag går efter vid egna installationer . VP Oraklet . Du blir inte ensam när du ska byta / bygga värmepumpen hemma .Vi bokar in oss på statshotellet sen är det fest konstruktion och intrimning Hetgas och underkylare . . Coca cola
Ja du Rickard . Är det en utmaning till mig Vad tror du själv. Titta på framräknad radiator effekt mot boyta , 1966 fanns det inga 55-45 system Rickard . Din beräknade topp effekt på 7-8 kwh på 225 m2 Vad får du dom siffrena ifrån 35,5 Watt per m2 med 8kwh då stämmer inte ens en enkel schablon beräkning . Nej det finns en lista Som jag går efter .Den är sammanställd av mig och min farsa som va en röris av gammla stammen .Dom som klara allt från att konstruera/Svetsa Panncentraler på 10-30MWH och samtidigt göra en infiltrering eller ett pannbyte M-M . När den är gjord utalar man sig om toppeffekter på tilltänkt objekt och vad bästa lösning är, Men jag vågar hålla med V-P oraklet gällande toppefffekt 13,5 kwh för det borde ligga där i närheten för att säker ställa komforten i fastigheten . Men som jag skrivit och raderat Man kommer inte så långt på tro och prova tekniken , Ska man ge någon ett råd ska man vara 100% på sin sak . I stockholm ligger den här fastigheten . Du vet Hade jag varit på humör och inte så besviken skulle jag tagit med mig ett sexpack cocacola och åkt dit . Det tar inte mer än en timme så har man uträtt dom fråger skogstomten har för att hans värmepumps installation ska bli kund anpassad efter hans önskemål och ställda hygien krav . Och då hade jag utbildat en till i värmepumparnas värd. C-C Gängse vvsare
Jag ratar IVT pga deras Gräsklippar erbjudanden. Jag ratar dessutom Nibe, deras VKG fasoner kostade mig ett jobb på 2 milj. Men det är nog inga större fel på deras grejer utan bara min egna demoner som spökar. Inte bara SANSUN som ser konspirationer överallt