0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Citat från: MGKea skrivet 24 maj 2010, 13:24:05Citat från: tipo874 skrivet 24 maj 2010, 12:59:55Honda från 1985. ThumbsupStartar på första rycket efter att ha stått ute hela vintern. Uppsamlaren fungerar verkligen! Jag brukar dammsuga upp trädgården med den på höstkanten.Är så less på Stiga och liknande smäck, och Briggs & Stratton undviker jag som pesten.Du snackar gåklippare... Vi har haft en och en annan Stiga under årens lopp och de har fungerat bra. Det som hållit längst har varit motorn (B&S). Däremot var Klippo sittklipparen "prutt". Made in Tjecken ... special remmar mm. Säljaren hade len trut när han sålde den ... men vill inte ta in den på service när klippaggremmem gått av....Svärmor har en Stiga Park (tre knivar), och motorn (B&S) är väl det som faktiskt funkar bäst, om fanskapet startar. Krävs startgas åtminstone första gången på säsongen. Klipparen för övrigt är samma smäck som Stigas gåklippare.
Citat från: tipo874 skrivet 24 maj 2010, 12:59:55Honda från 1985. ThumbsupStartar på första rycket efter att ha stått ute hela vintern. Uppsamlaren fungerar verkligen! Jag brukar dammsuga upp trädgården med den på höstkanten.Är så less på Stiga och liknande smäck, och Briggs & Stratton undviker jag som pesten.Du snackar gåklippare... Vi har haft en och en annan Stiga under årens lopp och de har fungerat bra. Det som hållit längst har varit motorn (B&S). Däremot var Klippo sittklipparen "prutt". Made in Tjecken ... special remmar mm. Säljaren hade len trut när han sålde den ... men vill inte ta in den på service när klippaggremmem gått av....
Honda från 1985. ThumbsupStartar på första rycket efter att ha stått ute hela vintern. Uppsamlaren fungerar verkligen! Jag brukar dammsuga upp trädgården med den på höstkanten.Är så less på Stiga och liknande smäck, och Briggs & Stratton undviker jag som pesten.
Eller en sån här så man kan sitta med en kall öl i handen och titta på:http://www.bigmowers.se/bigmow.htm
hejska ni ha en uppsamlar maskin som verkligen funkar så köp VIKING klippare som stihl säljer uppsamlaren funkar otroligt bra,finns ingen bättre på marknaden...behållaren är full då man tömmerallt skit som stiga+elektrolux säljer...husqarna,johnsered,partner å klippo typ framstår som leksaker visst är viking dyra,men dom håller minst samma kvalite som klippo på grejerna...va jädrigt skoj å sälja viking klipparna,dom som hadde en köpte alltid en till utan att funderaå första köparna va alltid väldigt nöjda med den nya klipparen då man frågade hur maskinen gickannat va det med stiga,ojoj vilket skrot dom hadde en serie som vi döpte till P-R-O tror klipparen gick i rullator fart..max 1km per tim
Klippo är riktiga "pansarvagnar" ThumbsupFörr hade dom problem med själva klippresultatet. Men håller gör dom. Blir ju lite tradigt då man helst vill byta klippare och inte ha en som håller i all evighet
Ska ta och klippa för andra gången idag, men ska ge mig på att byta olja i Klippon först- vet inte när den byttes senast (om den överhuvud taget är bytt någon gång) .Jaja skär den ihop med nya oljan köper jag nån nyare Klippo, nuvarande är runt 25-30år gammal.
Citat från: jojje skrivet 27 maj 2010, 09:47:11Ska ta och klippa för andra gången idag, men ska ge mig på att byta olja i Klippon först- vet inte när den byttes senast (om den överhuvud taget är bytt någon gång) .Jaja skär den ihop med nya oljan köper jag nån nyare Klippo, nuvarande är runt 25-30år gammal.Nu har den körts en vända med nya oljan, verkar funka bra peppar peppar studs.Passade även på att montera 4st nya knivar när jag var där under och rotade, jösses vilken skillnad på klippresultat
Citat från: jojje skrivet 27 maj 2010, 22:01:48Citat från: jojje skrivet 27 maj 2010, 09:47:11Ska ta och klippa för andra gången idag, men ska ge mig på att byta olja i Klippon först- vet inte när den byttes senast (om den överhuvud taget är bytt någon gång) .Jaja skär den ihop med nya oljan köper jag nån nyare Klippo, nuvarande är runt 25-30år gammal.Nu har den körts en vända med nya oljan, verkar funka bra peppar peppar studs.Passade även på att montera 4st nya knivar när jag var där under och rotade, jösses vilken skillnad på klippresultat Varför skulle det inte funka? En gammal briggs kan nog gå resten av klipparens livslängd på en pressad banan skulle jag tro... En ganska kravlös motor måste jag säga...