Tjena!
Jag köpte i vintras en Argo A8 luft/luft värmepump från en firma som strax därefter gick i kånken.
Jag har monterat pumpen själv och dragit igång den, den har funkat fint hela vintern och gett god värme.
Nu har den börjat stöka för mej.
När jag startar den så börjar allt normalt, men den hamnar i standbyläge efter några minuter. Luftflödet sätter igång, men den blåser kall luft istället för varm. Ja, jag har den inställd på uppvärmning.
Om jag lyssnar vid utedelen så startar kompressorn, ökar i varv men lägger av efter typ 20 sekunder (för mej som lekman så käns det som att den inte tycker att trycket i systemet är ok)
När jag monterade pumpen så vacuumsög jag den, kopplade bort vacuumsugen och släppte på lite gas, upptäckte en läcka som jag åtgärdade, kopplade på lite gas till och drog åt de sissta kopplingarna som läckte, det läckte alltså ut en del gas och uppenbarligen så lyckades jag nog inte få bort luften i systemet.
Min fråga till Er kunniga, kan jag köpa gas, vacuumsuga systemet (på befintlig gas och luft) och sedan fylla på systemet igen med eller är det något annat som verkar fel?
Är detta något som jag kan göra själv (få tag på gas och mata in i systemet)
tacksam för svar!
Mvh
Fredrik