0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Gasol kan bestå av både Propan och Butan i olika blandningsförhållanden. Normalt är 95% Propan och 5% Butan. Det konstiga är väl snarare varför vissa kallar det för Propan när det inte är ren propan...
Citat från: purjo__ skrivet 27 april 2010, 09:13:49Gasol kan bestå av både Propan och Butan i olika blandningsförhållanden. Normalt är 95% Propan och 5% Butan. Det konstiga är väl snarare varför vissa kallar det för Propan när det inte är ren propan...Borde ha anat att någon skulle påpeka det. Men det är helt rätt. I södra Europa är det ännu mer butan.
För övrigt kan jag informera att farsan (som kombatterande en hel del med Rickard härom åren) har en excellent sida om hemmek med bil-AC.
Citat från: Ville Vessla skrivet 29 april 2010, 20:41:00För övrigt kan jag informera att farsan (som kombatterande en hel del med Rickard härom åren) har en excellent sida om hemmek med bil-AC.Kan du inte skicka länken på den, intressant ämne.
jag undrar hur väl det fungerar med CO2 anläggningar i bilar som ska gå i tropiskt klimat, kritiska punkten på CO2 ligger på +31 ºC så det ska inte mycket till innan det inte går att kondensera gasen.