0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Läst och läst och läst osv på detta forum... bra forum ThumbsupMen om jag nu snöat in på Toshiba RAS10... vad ska jag ställa i andraringhörnan.. vilken pump spöar skiten ur en Toshiba
RAS 13 SKVP-ND (polar 1) för 19,525 installerat och klart inkl rot EllerFujitsu Nocria-14 för 20,000 installerat och klart inkl rotBåda med 5års garanti... typ samma pris & garanti, men olika fabrikatsamt leverantörer/installatörer, vad väljer man...?
Citat från: masten skrivet 18 juni 2010, 22:16:06 RAS 13 SKVP-ND (polar 1) för 19,525 installerat och klart inkl rot EllerFujitsu Nocria-14 för 20,000 installerat och klart inkl rotBåda med 5års garanti... typ samma pris & garanti, men olika fabrikatsamt leverantörer/installatörer, vad väljer man...?kvallan, energieffektiviteten och "utrustningsnivån" är högre på toshiban, men du får mer effekt för pengarna med fujitsun, dock följer högre ljudnivå med på köpet, och något sämre energieffektivitet.men är det stort utrymme och du behöver effekten så är det dumt att välja en pump som inte räcker till, för då blir det lik förbaskat väldigt olönsamt de dagarna du får stötta till med direktelen.
polar2 går ännu lägre i MIN-effekt, så den lämpar sig mycket bra i små utrymmen eller tillsammans med vedeldning.men polar 1 av motsvarande storlek har högre maxeffekt