Hur svårt är det att komplettera radiatorerna med termostater? Det tycker jag låter vettigast. Det finns alltid rum som L/L inte kommer åt och där vill du ha hjälp av pannan.
Att ta in en rörfirma för att byta radiatorkoppel om det inte går att komplettera kostar inte så mycket med rotavdraget.
/Raptor
Svårt...

tja, svårt att veta, hur vet man om det är svårt...

Har idag ett 2-rörsystem, med en av/på ventil på elementen. Går det att montera på termostater då?
Hur fungerar ett 2-rörsystem.. stänger jag ett element så blir det inte varm.. så långt är jag med

fortfarande så bli andra element varma.. gissar att min panna då får det lite lättare att värma elementen
= mindre energi går åt att värma vattnet och el räkningen blir det inte lika höga siffror på.
Så element som finns i luftvärmepumpens närhet ska vara avstängda manuellt eller med termostat hjälp
och rum som inte är svåra att nå får elementen fixa.
Olika case:
1. justerar framledningsvattnet med hjälp av pannan så lågt som möjligt och låter pump fixa resten
2. stänger manuellt av element som inte "behövs" och låter resterande element gå på underhållsvärme
3. monterar på termostater på element
4. monterar en inomhusgivare som talar om för pannan att han fått en kompis som hjälper till med värmen
Är jag på rätt spår och vilket case ska man gå på?