Skrev nedan i en annan tråd i februari, nu har äntligen Bosch/IVT återkopplat med kompensation. Dom har installerat en värmekabel med ny dräneringsanordning (enl Bosch skulle detta inte behövas men med isbildningen i vintras så var det ju uppenbart...), nya givare, detta samt 3500 sek i kontanter är kompensationen.
Jag är nöjd och det kan ju vara bra för andra att veta att bara man är tillräckligt jobbig så får man kompensation!
Mvh Elof
Köpte en Bosch EHP AW med en tillhörande CC 160 ioktober 2009
Nu vid köldknäppen som höll i sig över några veckor dec - jan, slutade det med att pumpen larmade för Lågtryckspressostat.
Det visade sig att hela uteenheten var ett isberg... (nej, jag höll inte koll på den och ja, nu håller jag koll på den...).
Servicekille (Bosch aukt) var här men hittade inget konstigt. Sa dock att sådan isbildning ska det ej vara...
Efter detta har servicekillarna varit här några ggr - utan att kunna fastslå vad som är fel. Dock fungerar pumpen efter att jag själv avfrostat med varmvatten samt numera håller ett öga på den.
Har givetvis talat med ÅF upprepade ggr, dom säger att även dom stångar sig blodiga mot Bosch... Får inte nån info...
Bosch har efter detta lovat att återkomma med besked om vad som är/var fel samt hur dom ska kompensera mig. Stockholmschefen skickar mig till Servicechefen i Tranås som skickar mig tillbaka... Nu ligger bollen hos "ansvarig för Bosch Värmepumpar i Sverige" som lovade att höra av sig - utan att sedan göra det...
Jag känner att det inte är ok att VPn inte fungerar ssom den ska efter endast 3 månader, nån som har råd/tips? Vad med om liknande?
Mvh Elof