0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej Björnmeland och välkommen till forumet! Thumbsup Jajamen detta är den absolut bästa och mest optimala innerdelsplaceringen i ditt hus med den planlösningen, och har du 38 cm ifrån dörrfodret och upp till taket dvs ca 8 cm tillgodo för luftinsläpp till innerdelen så blir det inga problem med detta heller utan det kommer att funka alldeles utmärkt. Mvh Raffen.
Men hur långt är avståndet med "ren vägg" ? Menar alltså från taklistens nedre kant till Dörrens foderlists övre kant ? Om jag mäter det avståndet på vårt hus visar måttstickan 29.5 cm . Jag monterade dock ej dit Ä-hus taklist . Blev en annan modell . Hur är det i erat hus när det gäller ringklockan . Är den ovanför ytterdörren ?
Citat från: Rollster skrivet 16 april 2010, 21:13:39 Men hur långt är avståndet med "ren vägg" ? Menar alltså från taklistens nedre kant till Dörrens foderlists övre kant ? Om jag mäter det avståndet på vårt hus visar måttstickan 29.5 cm . Jag monterade dock ej dit Ä-hus taklist . Blev en annan modell . Hur är det i erat hus när det gäller ringklockan . Är den ovanför ytterdörren ? hej Rollsterjo jag skippar övre dörrlist och sätter apparaten ungefär kantikant, Kanske inte så snyggt men, har inte skruvat dit den änså vi får väl se hure blir dårlig reserch.gick inte att gå ut med rören genom väggen neråt, då skulle rören komma ut i dörrkarmen på utsidan,lösningen blev gasrör upp in under farstukvist taket och dränering snett ut från enhet genom vägg in under en panelbräda ner underfarstukvist
Citat från: björnmeland skrivet 18 april 2010, 22:52:26Citat från: Rollster skrivet 16 april 2010, 21:13:39 Men hur långt är avståndet med "ren vägg" ? Menar alltså från taklistens nedre kant till Dörrens foderlists övre kant ? Om jag mäter det avståndet på vårt hus visar måttstickan 29.5 cm . Jag monterade dock ej dit Ä-hus taklist . Blev en annan modell . Hur är det i erat hus när det gäller ringklockan . Är den ovanför ytterdörren ? hej Rollsterjo jag skippar övre dörrlist och sätter apparaten ungefär kantikant, Kanske inte så snyggt men, har inte skruvat dit den änså vi får väl se hure blir dårlig reserch.gick inte att gå ut med rören genom väggen neråt, då skulle rören komma ut i dörrkarmen på utsidan,lösningen blev gasrör upp in under farstukvist taket och dränering snett ut från enhet genom vägg in under en panelbräda ner underfarstukvist
Citat från: björnmeland skrivet 22 april 2010, 15:14:26Citat från: björnmeland skrivet 18 april 2010, 22:52:26Citat från: Rollster skrivet 16 april 2010, 21:13:39 Men hur långt är avståndet med "ren vägg" ? Menar alltså från taklistens nedre kant till Dörrens foderlists övre kant ? Om jag mäter det avståndet på vårt hus visar måttstickan 29.5 cm . Jag monterade dock ej dit Ä-hus taklist . Blev en annan modell . Hur är det i erat hus när det gäller ringklockan . Är den ovanför ytterdörren ? hej Rollsterjo jag skippar övre dörrlist och sätter apparaten ungefär kantikant, Kanske inte så snyggt men, har inte skruvat dit den änså vi får väl se hure blir dårlig reserch.gick inte att gå ut med rören genom väggen neråt, då skulle rören komma ut i dörrkarmen på utsidan,lösningen blev gasrör upp in under farstukvist taket och dränering snett ut från enhet genom vägg in under en panelbräda ner underfarstukvist Hur ska vi tolka detta svar ? Missnöjd ?