0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jo, tanken har slagit mig. Att reparera en sådan pump är troligen inte värt pengarna.Problemet är att den fungerar i princip bra. Den har bara fel uppfattning om vilkentemperatur det är i rummet. Den gör ingenting om jag ställer in den på normalrumstemperatur. Om jag däremot vrider upp temperaturen till 26-27 grader såvärmer den bra. Så det verkar alltså inte som om det är något funktionellt fel på pumpen. Detta fenomen kryper uppåt allteftersom. Nu måste jag ställa in 27 graderför att få normal rumstemperatur. Så det går inte att ignorera problemet. Förr ellersenare når jag max, och då får jag inte mer värme. Så det är nog värt att först kolla om det bara är ett skitfel på pumpen. Exempelvis enicke fungerande rumstemperaturgivare. Är det däremot något allvarligt fel, så åker den utdirekt. Man reparerar inte en pryl för lika mycket pengar som den en gång kostade iinköp!
"..byta själv.." låter som en utmärkt lösningom det är möjligt!Vem för reservdelar till Zibropumpar?En snabb beskrivning av hur man kommer in i inomhusdelen på pumpen?
Det som kan vara knepigt är att få bort den yttre kåpan.
CiteraDet som kan vara knepigt är att få bort den yttre kåpan. Det var just det
norr söder om gbg?