0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Har Kanalfläktsystem som trycker frånluften ner i krypgrunden ett varv innan den går ut. Golvbjälklaget saknar isolering och består endast av Siporex. Tanken är att värmen i frånluften skall återföras till huset. Har i vinter inte haft lägre än 13°C i krypgrunden när det var -28°C ute. Nu ligger jag på ca 15°C. Tycker inte jag har någon ovanlig doft i krypgrunden. Ser tort och fint ut. Men visst den som inte mäter vet inget... får se hur det ser ut fram åt sommaren.
Jag hoppas att du inte pumpar ner luften i krypgrunden, utan att den går ett varv i grunden i en kanal...
Förhoppningsvis är det slutna kanaler i bjälklaget som förbrukad och fuktig luftpasserar genom. Om det är riktigt gjort borde det inte vara någon fara för huset ThumbsupMan får naturligtvis aldrig trycka in luft under huset och släppa fritt i det utrymmet.Det slutar garanterat i katastrof.
Har läst någonstans att under 75% är ok för krypgrund och om det är över 75% får det inte vara långa stunder.Har loggat luftfuktigheten i min grund sedan i vintras. Har snittat mellan 55-60% fram tills nu. Ligger nu på 77%.Hur lång tid är ok med luftfuktighet på >75%?/Magnus