0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Eldar du bara björk ? verkar vara en effektiv panna om det är risk för kok med 1 ilägg jag har en solo + tror det är 150 liters magasin på den. Ingen risk för kok till 2000 liters ack men inovan är ju en nyare konstruktion så den kanske är mycket effektivare. Eldar blandved.
leifa.k. hej,ja du,det mesta är dyrare här än i sverige.ett exempel:bilbesiktning,kan kosta 98 euro= ca,1000kr!hutlöst.maten är 10-50 procent dyrare (beroende på vara) tex.kyckling är hutlöst dyr.nybilsskatten vet ju dom flesta är ordentligt tilltagen.dock så är inkomstskatten betydligt lägre.i sverige hade jag 32%,här 18%. men,det finns en del saker som kostar mindre här:motorolja kostar betydligt mindre.bilbatterier! kostar mindre.och förstås starksprit... så kan man leva på dom sakerna så har man det bra här men får man nån hjälp med sina frågor?
om jag skulle ha 2250 liter acctank,hur stort expansionskärl ska jag ha då?hur kopplar man och med vad när vv ska till två olika kretsar:en golvvärmekrets och en radiatorkrets?om jag ska koppla detta själv,kan jag använda skruvkopplingar,(har ej gasgrejor)?vad har din kompis för skorsten(dimensioner) på rör?dragbegränsare?vet du om det följer med bra kopplings/monteringsanvisningar med pannan?mycket att fundera över..