OK...hoppas att resten av pumpen också är diplomerad, utan att det för den sakens skull blir en Diplomat av den
Allt tuffar på bra. Det blev en riktigt, riktigt snygg installation tycker jag själv. Inte en krona i överraskningar! Ett släpvagnslass med gamla rör från pannrummet åkte ut och nu sitter det tjusiga kopparrör i taket på garaget istället. Jag ska publicera installationsbilder vad det lider.
Enda nackdelen jag upplevt hittills är att det blivit längre transportsträcka för varmvattnet till badrummet. Tog faktiskt bort strypbrickan i duschen för att vinna tid. Ska isolera relevanta rör till i vinter.
Sannolikt behöver kalla sidan avluftas och filtret rensas för jag har lite för hög diff (7 grader) än så länge. Men min röris ska komma på ett litet uppföljningsbesök om några dagar.
För övrigt lämnade installatören mig med orden "pilla gärna lite i menyerna, du kan inte göra någon skada". Jag gick in fem minuter senare i servicemenyn och ställde om integral, hysteres och vv-start. Det var väl inte det han hade tänkt sig, kanske
Har inte kört igång loggern än, men kollar förstås min nya elmätare so m bara mäter på pumpen. 58 kWh på de fem första dygnen. Ungefär 100 W "tomgångseffekt" när bara cirkpump och reglerdator går.
Christian