0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
jag har försökt kolla i den tråden men den är så lång och rörig så jag fick 4kantiga ögon..men 1150 gram är det som stod i bruksanvisningen till pumpen, och om man jämför med fomas fyllnadsmängder som jag har tabell på så stämmer det, foma anger 980 i utedel, 60 innerdel och 100 i ett 3-meters rörkit. men detta verkar som ett styrfel då kompressorn inte vill varva upp, eller hindras att varva upp av nån anledning, är det knapp-panelen som bestämmer hur mycket den ska brassa på? kanske är den som felar? jag har nån mer servicemanual från foma på datorn som tyvärr är i nåt wordsformat som jag inte kan öppna, de andra dokumenten jag har är pdf, men jag misstänker att nån av de här wordsdokumenten handlar om luftvatten, hur gör man för att öppna dom? jag letade på piratebay om nån vänlig skäl lagt ut words men blev snurrig och hittade inget.. laddade ner nåt som hette word to pdf converter men den verkar inte funka....
Citat från: Oskar P. skrivet 11 april 2010, 11:28:47jag har försökt kolla i den tråden men den är så lång och rörig så jag fick 4kantiga ögon..men 1150 gram är det som stod i bruksanvisningen till pumpen, och om man jämför med fomas fyllnadsmängder som jag har tabell på så stämmer det, foma anger 980 i utedel, 60 innerdel och 100 i ett 3-meters rörkit. men detta verkar som ett styrfel då kompressorn inte vill varva upp, eller hindras att varva upp av nån anledning, är det knapp-panelen som bestämmer hur mycket den ska brassa på? kanske är den som felar? jag har nån mer servicemanual från foma på datorn som tyvärr är i nåt wordsformat som jag inte kan öppna, de andra dokumenten jag har är pdf, men jag misstänker att nån av de här wordsdokumenten handlar om luftvatten, hur gör man för att öppna dom? jag letade på piratebay om nån vänlig skäl lagt ut words men blev snurrig och hittade inget.. laddade ner nåt som hette word to pdf converter men den verkar inte funka....Låter som din Wordfil är korrupt. Julas pump är väl samma. Fick lite dokument från dem. Maila och fråga.
Hej OskarVisst känns det som det är en begränsning som ligger på.Om alla givare är OK så kan det vara:Om du har för mycket gas så kan det vara effekt/strömbegränsning.Om du har för lite så kan det vara hetgastempen som begränsar.Det kan också vara för låg vattenflöde igenom växlaren som gör att tempen på hetgasen rusar och begränsas.Så för att veta vad som begränsar mät :Totala strömmen till pumpenHetgastempenVattentemp in och ut från växlarenUtetempGasmängden skall ligga på ca 900g , vill du optimera den exakt så gör somACE beskrev på sid 239 (EC tråden).För övrigt så hade sa002 liknande problem med sin pump (se sid 242 -> i ec tråden)som vi försökte lösa , tyvärr så vet vi inte hur det gick till slut.MVH TelturPS.Vissa begränsningar kan ligga på upp till 2h , man resetar pumpen genomatt bryta stömmen till den i ca 10-15 min.
Citat från: hokanp skrivet 11 april 2010, 12:06:52Citat från: Oskar P. skrivet 11 april 2010, 11:28:47jag har försökt kolla i den tråden men den är så lång och rörig så jag fick 4kantiga ögon..men 1150 gram är det som stod i bruksanvisningen till pumpen, och om man jämför med fomas fyllnadsmängder som jag har tabell på så stämmer det, foma anger 980 i utedel, 60 innerdel och 100 i ett 3-meters rörkit. men detta verkar som ett styrfel då kompressorn inte vill varva upp, eller hindras att varva upp av nån anledning, är det knapp-panelen som bestämmer hur mycket den ska brassa på? kanske är den som felar? jag har nån mer servicemanual från foma på datorn som tyvärr är i nåt wordsformat som jag inte kan öppna, de andra dokumenten jag har är pdf, men jag misstänker att nån av de här wordsdokumenten handlar om luftvatten, hur gör man för att öppna dom? jag letade på piratebay om nån vänlig skäl lagt ut words men blev snurrig och hittade inget.. laddade ner nåt som hette word to pdf converter men den verkar inte funka....Låter som din Wordfil är korrupt. Julas pump är väl samma. Fick lite dokument från dem. Maila och fråga. korrupt? vet inte men jag har inte wordprogrammet i datorn, det är utgånget och jag har inte lust att köpa ett, så därför tänkte jag hitta nåt gratis..