0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Om jag öppnar insexs skruven läcker ju gas ut i insexs skruvens hål. Och mycket! Hur mycket gas har man råd att släppa ut innan det inte går att köra pumpen längre?[/quoEftersom jag inte fick nåt svar, Skruvade jag upp skruven som läckte och satt på hatten så fort jag kunde. Den verkar tuffa på nu
ja då var ju o-ringen innanför helt kass, så du fick ju in luft i systemet när du tog av hatten, innan du ens hann öppna ventilen!använd inte pumpen då luften skadar kompressorn, det bildas syror i systemet.är du rädd om pumpen så får du ta dit en kyltekniker som suger ur gasen, byter O-ring i ventilen och fyller på nytt. kostar nog runt 2.000 men är tyvärr enda sättet om du vill få den att hålla flera år till.
nej det har nog inte hunnit ta så stor skada.men kör den inte mer. om kylteknikern kan sin sak så kan han ta syratest på kompressoroljan, det avslöjar om syror har hunnit bildas, men jag tror inte det, det räcker nog bara att tömma ur det gamla, vacuumsuga riktigt ordentligt (fortsätta suga en halvtimme efter att vacuumetern nått minst 3millibar) och sen fylla nytt köldmedium.det sitter 2st o-ringar i 3-vägsventilen, man tar bort en låsring först, sen gängar man ut insexinsatsen hela vägen ut för att byta dessa ringar.