0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Tittar själv lite på Julas pump men tror att den är för liten. Ska koppla på returen till pannan alt. att köra via en ack.tank. Skulle vilja ha en på c:a 10 Kw
Citat från: hokanp skrivet 06 april 2010, 20:25:10Tittar själv lite på Julas pump men tror att den är för liten. Ska koppla på returen till pannan alt. att köra via en ack.tank. Skulle vilja ha en på c:a 10 KwFår man uppvärmning av tappvattnet när man ansluter en luft/vatten pump på returen?
Citat från: MGKea skrivet 06 april 2010, 20:29:32Citat från: hokanp skrivet 06 april 2010, 20:25:10Tittar själv lite på Julas pump men tror att den är för liten. Ska koppla på returen till pannan alt. att köra via en ack.tank. Skulle vilja ha en på c:a 10 KwFår man uppvärmning av tappvattnet när man ansluter en luft/vatten pump på returen?Inte när man som jag har shuntstyrning på pannan. Vill använda pannan till tappvatten samt som reserv vid kallt väder.
Citat från: hokanp skrivet 06 april 2010, 20:34:32Citat från: MGKea skrivet 06 april 2010, 20:29:32Citat från: hokanp skrivet 06 april 2010, 20:25:10Tittar själv lite på Julas pump men tror att den är för liten. Ska koppla på returen till pannan alt. att köra via en ack.tank. Skulle vilja ha en på c:a 10 KwFår man uppvärmning av tappvattnet när man ansluter en luft/vatten pump på returen?Inte när man som jag har shuntstyrning på pannan. Vill använda pannan till tappvatten samt som reserv vid kallt väder.Vid kalltväder hänger inte en luft/vatten riktigt med är jag rädd för. Att docka en luft/vatten på returen skulle inte fungera för mig heller då jag nästan inte har någon rotation i elementen på den varama delen av året.