0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Mycket märkligt. Hade idag ett missat samtal ifrån en herre på nämnda företag, detta alltså efter nästan 3 veckors tystnad !?man börjar ju nästan tro att de läser dessa forum. Ska kontakta honom imorgon och kolla vad som gäller.
Fick fel på min TV för 15000 hade inget kvitto. Fick ingen hjälp. Kan inte se att det är så konstigt. Det är ju bara att du ringer en serviceman och lagar pumpen själv. Citat:Om en garanti existerar på en produkt så bör den gälla produkten och inte förste ägare.Du menar alltså att om jag snor en telefon så borde garantin föllja med mig (telefonen)eller Och nej jag menar inte att du snott grejerna. Jag menar inget illa alls, ber om ursäkt om du uppfattade det så.
Citat från: VP ORAKLET skrivet 29 mars 2010, 17:43:00Jag skulle inte heller bjuda dig på saker om du inte har kvitto. Det gör inte elgiganten med min tv heller.Och jag tänker knappt bjuda på ett svar på denna ganska meningslösa kommentar. Om en garanti existerar på en produkt så bör den gälla produkten och inte förste ägare. Nu visade det sig att en förlängd garanti gällde denna pump (enligt mitt försäkringsbolag) och därmed vill ingen ta tag i detta ärende då det inte ger någon större inkomst. Hade det visat sig att ingen garanti gällde så hade jag ju blivit tvungen att köpa en ny pump, tror du då jag väljer ett av dom företag jag försökt få kontakt med ?(Har jobbat med hemelektronik några år sedan, kvitto är ingen nödvändighet för att hävda garanti/reklamationsrätt. Men det visste du förstås redan.)
Jag skulle inte heller bjuda dig på saker om du inte har kvitto. Det gör inte elgiganten med min tv heller.