Hej P1800
Jag har ett fritidshus i stockholmstrakten med en Toshiba Ras 13, Polar 1, som jag har kört på underhållsvärme i vinter (den finns dock inte med fjärrkontroll, så vitt jag vet). Det gick inte så bra i början p.g..a.. att den hade för låg underhållsvärme (8 grader) och inte riktigt orkade isa av i den stränga kylan (ner till -25 grader). Sedan jag klippt en bygel på kretskortet höjdes temperaturen till 12 grader och då gick det bra.
Mitsubishi Electric MSZ-GE30VAH har 10 graders underhållstemperatur och möjlig fjärrstyrning och den verkar vara mindre feldrabbad än Panasonics maskiner att döma av kommentarerna i detta forum och verkar också fungera bra i sträng kyla (kolla in trådarna under märkesspecifikt Mitsubishi).
Du verkar ha tänkt igenom det mesta som behövs för en fungerande underhållsvärme. Dock är det extra viktigt att man tar om hand kondensvattnet på ett bra sätt. Jag har gjort så att jag har grävt en c:a 1 m djup grop som jag har lagt ner ett avloppsrör i och fyllt gropen med grov stenkross. I avloppsröret har jag dragit ner en 16 mm dräneringsslang från tråget och lagt in en självreglerande värmekabel i denna dräneringsslang. och en bit ner i avloppsröret. Denna värmekabel får ström när trågvärmekabeln är på (men kan också stängas av separat),. Detta kostar givetvis litet extra energi, men utan ett sådant arrangemang är det svårt att våga lämna en värmepump på utan tillsyn under någon längre tid på vintern. Om man har ett fungerande stuprörsavlopp ner till frostfritt djup så kan detta givetvis användas på liknande sätt.