Nybörjare som läst forumet ett tag.
Installerade min 4:e-5:e maskin i somras varav 2-3 gått 4-5år senaste var en Appliance 4kW.
Den gick mycket bra 6 månader både värme o kyla till före jul då den spred en brun sörja på snön och slutade värma.
Efter en del rotande i service djungeln så undersöktes maskinen i förra veckan och den smygläcker ev på något odefinierat skumt ställe trots sniffning och fyllning med "spårgas". "Inte det vanliga stället iaf.". Jag ombads då hämta en utedel hos Varuhuset som ni säkert vet vem det är. Då de bytt till Zibro så slutade det efter ett par besök med en komplett Zibro som monteras nästa vecka någon gång. Problemet är att Zibron har mindre effekt och maskinen har inte gått under en period så mitt förslag är att jag behåller Appliance och ser om den går att repa till rimlig insats men Varuhuset anser att jag skall packa ihop den och köra tillbaka den dit när installatören tagit ner den. Lite intressant hantering kanske men man får vad man betalar för. Min fundering är säkert dum och slutar med att jag får fixa återvinningen men är den orimlig? Vad borde jag göra? Olov