0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Undrar lite var ni andra hamnat, vad gäller drifttimmar (har ingen logger) denna urkalla vinter.Vad jag förstår så drar min 8 kw, ca 2 kw/tim. Jag har 932 drifttimmar dec-jan-feb.= 1864kw (+cirk-pumpar) De får man väl vara nöjd med... Fyll gärna på med era uppgifter!
...Inte kul att riva ur jysta klinkergolv från 2007 men det lutar nog åt att göra om till vattenburet....
Citat från: Shovelpower skrivet 06 april 2010, 00:23:01...Inte kul att riva ur jysta klinkergolv från 2007 men det lutar nog åt att göra om till vattenburet....Surt sa räven. Är det våtrumstapet på väggen?Om det är kaklat blir det väl till göra om hela badrummet iom att det är svårt/omöjligt att skarva tätskiktet.
Nu är ju inte detta hela sanningen tyvärr... har elvärmeslingor i badrummen som drar sjukt med ström SP
Citat från: Shovelpower skrivet 06 april 2010, 00:23:01Nu är ju inte detta hela sanningen tyvärr... har elvärmeslingor i badrummen som drar sjukt med ström SPTrist, men jag har en ännu roligare lösning från 70-talet. Slinga i grunden runt hela huset som tydligen skall vara på (ca 6-7mån per år). Den är på 900w!!! 21,6kwh per dygn! Det blir ca 4500kwh per år. Skall kontrollera med en byggnadstekniker om man kan bygga bort denna lösning./frega
Hej Frega,Mina föräldrar har en sådan slinga de med (alltid avstängd) i sitt hus. Vet du någon bakgrund varför man byggde in en slinga på det sättet? Kan tänka mig att den förr eller senare går sönder och byta den verkar vara omöjligt, eller ligger den i rör?