0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Citat från: Raffen skrivet 23 mars 2010, 10:07:38Hej Hokanp! Ja men det är ju precis det jag gör här i mitt inlägg (pratar fakta alltså), eller förstod du inte budskapet kanske?? Jag jämförde ju de här kinapumparna på ca 3,5 kw med Toshibas RAS 10 polar2-pump, och då får man ganska lätt fram de uppgifter och fakta som jag presenterade här. Pumparnas maxeffekter inkl deras högsta copvärden brukar alltid uppges vid en utetemp på +7 ºC nämligen (och +20 ºC inne) även om jag har sett någon uppgift på Zibro där de hade angivit +9 ºC F.ö uppges det inga andra uppgifter vid några andra utetemperaturer när det gäller skräppumparna ivf Hokanp utan endast för märkespumparna i samband med tester hos Energimyndigheten. Sen om du nu råkar ha några st Hualingpumpar på om de nu var på max ca 4,8 kw vid +7 ºC om jag inte missminner mig nu så kan ju den pumpen inte gärna ge ifrån sig 4,6 kw vid -6 ºC och spec inte en ren AC-pump som detta är frågan om med R407-gas, det förstår väl vem som helst så var får du allt ifrån egentligen. De här Hualingpumparna togs väl in i en mkt liten uppfattning någon gång 2004-2005 har jag för mig och kostade väl ca 7500:- kr på den tiden. Mvh Raffen.Hej RaffenEftersom du inte har uppgifter om Zibros pumpar exempelvis SC1235Så kan jag meddela att de ger 69,8% vid -7Det kan ju jämföras med Toshiba som du refererar till ger bara 64,7% vid -7Så det verkar ju som i detta fall är Zibros pumpar mer effektiva.Mvh BB
Hej Hokanp! Ja men det är ju precis det jag gör här i mitt inlägg (pratar fakta alltså), eller förstod du inte budskapet kanske?? Jag jämförde ju de här kinapumparna på ca 3,5 kw med Toshibas RAS 10 polar2-pump, och då får man ganska lätt fram de uppgifter och fakta som jag presenterade här. Pumparnas maxeffekter inkl deras högsta copvärden brukar alltid uppges vid en utetemp på +7 ºC nämligen (och +20 ºC inne) även om jag har sett någon uppgift på Zibro där de hade angivit +9 ºC F.ö uppges det inga andra uppgifter vid några andra utetemperaturer när det gäller skräppumparna ivf Hokanp utan endast för märkespumparna i samband med tester hos Energimyndigheten. Sen om du nu råkar ha några st Hualingpumpar på om de nu var på max ca 4,8 kw vid +7 ºC om jag inte missminner mig nu så kan ju den pumpen inte gärna ge ifrån sig 4,6 kw vid -6 ºC och spec inte en ren AC-pump som detta är frågan om med R407-gas, det förstår väl vem som helst så var får du allt ifrån egentligen. De här Hualingpumparna togs väl in i en mkt liten uppfattning någon gång 2004-2005 har jag för mig och kostade väl ca 7500:- kr på den tiden. Mvh Raffen.
kan du verkligen jämföra äpplen och päron?
Citat från: MGKea skrivet 23 mars 2010, 12:51:24kan du verkligen jämföra äpplen och päron?Nä men han kan räkna %.
Det gäller bara när jag kommer med siffror då?Jag svarade på Raffens inlägg.
Citat från: BosseBus skrivet 23 mars 2010, 12:59:48Det gäller bara när jag kommer med siffror då?Jag svarade på Raffens inlägg.Jag kommenterar bara dina uppgifter. Raffen får stå för sina. Oavsett hur nära verkligheten Zibros siffror är så kan du inte räkna procent på en värmepumpseffektkurva.
Sedan blandar vi in cop så får vi se hur det ser ut ....
Citat från: MGKea skrivet 23 mars 2010, 14:23:53Sedan blandar vi in cop så får vi se hur det ser ut .... Ja det kan vi göra....cop 2,6 för Toshiba vid -7cop 2,78 för Zibro vid -7
Citat från: MGKea skrivet 23 mars 2010, 15:25:54Var hittar du Zibro siffrorna? Det verkar vara kanon Thumbsup De har jag stulit på Karlssons..
Var hittar du Zibro siffrorna? Det verkar vara kanon Thumbsup
Citat från: MGKea skrivet 23 mars 2010, 19:15:34Citat från: BosseBus skrivet 23 mars 2010, 15:34:06Citat från: MGKea skrivet 23 mars 2010, 15:25:54Var hittar du Zibro siffrorna? Det verkar vara kanon Thumbsup De har jag stulit på Karlssons.. Kan du dela med dig av länken? eller dokumentet... Har det på vanligt papper...Varför är du intresserad?
Citat från: BosseBus skrivet 23 mars 2010, 15:34:06Citat från: MGKea skrivet 23 mars 2010, 15:25:54Var hittar du Zibro siffrorna? Det verkar vara kanon Thumbsup De har jag stulit på Karlssons.. Kan du dela med dig av länken? eller dokumentet...
Citat från: MGKea skrivet 23 mars 2010, 22:37:28Citat från: BosseBus skrivet 23 mars 2010, 21:59:12Citat från: MGKea skrivet 23 mars 2010, 19:15:34Citat från: BosseBus skrivet 23 mars 2010, 15:34:06Citat från: MGKea skrivet 23 mars 2010, 15:25:54Var hittar du Zibro siffrorna? Det verkar vara kanon Thumbsup De har jag stulit på Karlssons.. Kan du dela med dig av länken? eller dokumentet... Har det på vanligt papper...Varför är du intresserad?Kan du skanna och dela med dig?varför är du så intresserad?
Citat från: BosseBus skrivet 23 mars 2010, 21:59:12Citat från: MGKea skrivet 23 mars 2010, 19:15:34Citat från: BosseBus skrivet 23 mars 2010, 15:34:06Citat från: MGKea skrivet 23 mars 2010, 15:25:54Var hittar du Zibro siffrorna? Det verkar vara kanon Thumbsup De har jag stulit på Karlssons.. Kan du dela med dig av länken? eller dokumentet... Har det på vanligt papper...Varför är du intresserad?Kan du skanna och dela med dig?
Ja du det skiter jag i, tror du inte på vad jag skriver så får du väl höra med Zibro själv.Jag kanske skulle börja ifråga sätta det du skriver med?Och kräva bevis?