0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Not Linux har knappt 1% av världsmarknaden. Microsoft nästan 95%.
Citat från: MGKea skrivet 17 mars 2010, 06:09:43Not Linux har knappt 1% av världsmarknaden. Microsoft nästan 95%.Du pratar arbetsstationer..?Linux ökar starkt och har över 20% av server-marknaden (Windows 35%), och har dessutom typ 60% av alla web-servrar. - inte utan anledning.
Grymt bra initiativ pi.r.Detta blir definitivt ett projekt jag kommer att följa och försöka förverkliga själv.Jag har ju fått min universalkontroll att fungera mot min pump,men detta är ju ett steg längre,att styra den via datorn och ev via nätet.Bra jobbat pi.r, nu får man äntligen ett bra tillfälle att lära sig lite linux.//Kennth
Citat från: kpeson skrivet 18 mars 2010, 11:07:01Grymt bra initiativ pi.r.Detta blir definitivt ett projekt jag kommer att följa och försöka förverkliga själv.Jag har ju fått min universalkontroll att fungera mot min pump,men detta är ju ett steg längre,att styra den via datorn och ev via nätet.Bra jobbat pi.r, nu får man äntligen ett bra tillfälle att lära sig lite linux.//KennthDet fungerar fin fint i Windows också .... WinLirc tror jag det hette.
Jag kommer inte att bojkotta windows i diskussitionerna, men jag måste erkänna att jag har blivit påtagligt ringrostig på windows numera.