Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Har blivit med Mitsubishi MSC-FD35VABH  (läst 1944 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad väsbylasse

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 7
  • Karma +0/-0
Har blivit med Mitsubishi MSC-FD35VABH
« skrivet: 10 mars 2010, 17:04:32 »
Har fått min MSZ-FD35VABH mont idag.köpt av Tomas på TS Comfort o mont. av Tomas på Kyl Miljö AB.
Ville använda den vänstra utgången på innerdelen(i gammalt hål från en Foma)
Han sa att problemet var att när man hängt upp innerdelen på väggen så blev det trångt att mont.rören o dreneringen underifrån på innerdelen,
jag föreslog att man mont.rören o allt direkt på innerdelen innan man sköt ut det genom hålet i y-väggen.
Det gick som en dans,vi var visserligen två pers.som hjälptes åt att få ut allt på utsidan genom hålet,(tjock yttervägg)
men det betyder att manualen ej stämmer om man gör på detta sätt.(Takhöjd142,5mm istället för 60mm)
Detta förfarande gick perfekt
Hade detta i minnet när jag för ca.6 år sedan mont. Foman(enbart rören från innerdelen räckte ej ut genom väggen)
som jag hade innan denna förträffliga pump.
Känner mig mycket nöjd för tillfället.
Tack Tomas på TS COMFORT för snabb handläggning o bra pris inkl.mont.av trevlig montör.
MVH
Lasse i Väsby

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!