0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Men tror ni att en värmepump i "stora hallen" klarar att värma hela bottenvåningen? Eller rättare sagt, tror ni värmen sprider sej på hela bottenvåningen?
Citat från: NyMaN! skrivet 08 mars 2010, 16:28:29Men tror ni att en värmepump i "stora hallen" klarar att värma hela bottenvåningen? Eller rättare sagt, tror ni värmen sprider sej på hela bottenvåningen?Nej - jag tror inte du blir nöjd.(och som sagt är den allmänna isoleringen, fönster mm avgörande för om du behöver stödvärme. Utan 3-glasfönster och med så mycket väggar är det risk för kallras och kalla golv)(du kan ju söka på värmeflyttare här - men att välta lite väggar hade nog gjort underverk i huset!)
Citat från: ahma skrivet 08 mars 2010, 18:44:53Citat från: NyMaN! skrivet 08 mars 2010, 16:28:29Men tror ni att en värmepump i "stora hallen" klarar att värma hela bottenvåningen? Eller rättare sagt, tror ni värmen sprider sej på hela bottenvåningen?Nej - jag tror inte du blir nöjd.(och som sagt är den allmänna isoleringen, fönster mm avgörande för om du behöver stödvärme. Utan 3-glasfönster och med så mycket väggar är det risk för kallras och kalla golv)(du kan ju söka på värmeflyttare här - men att välta lite väggar hade nog gjort underverk i huset!)Jag tycker ändå att det skulle bli helt ok värme i alla rum förutom ev längst bort i köket om jag sätter en pump i "stora hallen"? Men jag kanske har fel?