0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej, Efter några dygn har ännu inte läget för elpanna-drift gått in, peppar peppar. Har elpanna-drift att göra med ventilationen gurravasa? Jag trodde det hade med vattenflödet att göra. Jag bytte filtret och det hade troligtvis inte gjorts sedan den installerades för drygt fem år sedan. Det var ordentligt smutsigt. Borde jag även därmed rengöra fläkten? Vi köpte huset för ett år sedan och jag har tidigare ingen erfarenhet av värmepannor. Stort tack för hjälpen! Det verkar ha fungerat än så länge.../Martin
En fråga till; temperaturen på varmvattnet har sjunkit dramatiskt, åtminstone de första dygnen. Det räcker inte ens till att fylla ett badkar. Har detta med frånkopplingen av driften för elpannan?
Verkligen, stort tack. Du verkar ha full koll på läget.Känner mig betydligt tryggare nu än vad jag gjorde för en dryg vecka sedan. Tror jag får köra en liten rengöring av fläkten efter att ha kikat in. De som bodde här tidigare kan aldrig ha haft filtret ute.Vet du hur jag kan höja vattentemperaturen i kranarna, trots vår/höst-läge? Jag har läst manualen och försökt att justera själv, men vet inte riktigt vilken temperatur som är till vad (värmeslingorna eller från kranarna)Mvh Martin