0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
När vi skulle sätta igång pumpen på allvar i oktober när kylan (ca 10 + grader) kom så fungerade inte pumpen som den skulle. Den skulle leverera ca 60 grader men orkade bara leverera 38 grader så vi hade ca 14 grader inomhus.
Jag försökte hitta uppgifter om vad den har för effekt men det fanns inget på nätet.
Till Ris:Du litade på försäljaren, utan att ta reda på hur värmepumpar fungerar.....eller hur ?Betrakta köpet som lärpengar. Många av oss andra......mycket intresserade värmepumpsägare.....har gjort felaktiga köpbeslut, trots att vi försökt förstå innan.Sån´t är livet......
Värmeeffekt (Watt): 1400-5270 (6500*)*Enligt egna mätningar
En luft-vatten med kappilärörs reglering skulle inte få säljas i min mening . Det ska vara termisk eller elektronisk expansionsventil.
vänta nu Rickard.Jag håller med om att det är olyckligt med en eventeuell smutskastning av företag m-mMen att en kund ska förvänta sig att produkten den köper inte fungerar för att den är billig det förstår jag inte. Då ska det framgå i reklamen när den säljs . Du har nu köpt en värme pump med kappilär rör som reglering "Billigt" fungerar endast vid beräknad förångningstemp.Hushållen i sverige ska väl ändå inte behöva utbilda sig till kyltekniker/konstruktörer innan dom köper en värmepump, I sverige har vi några riktigt duktiga konstruktörer Hans ljung Idesta Henrik Berglund Qvantum ,´Mats Carlsson Ecozon. med flera . Ingen av dom skulle ens komma på tanken att stoppa dit ett kapprör som reglering för att spara 300 kr i oem ledet .tror inte BMW skulle byta sin insprutning mot ett fast rör där soppan rinner in i toppen och i reklamen vid 5800 varv går den bra annars fär du putta eländet . Det förväntar sig ingen bilägarec-c
Det som är fel är ju att den som sålt och konkat återigen är igång och säljer invest pumpar......