0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag föredrar Chateau d´yqem. Thermia Atria Det du C-C
Tror att quantum har en sådan lösning. Det är ju totalt överlägset. Man kan hitta på det ena och det andra för att värma brinet nån grad. Det går inte på de andra
ok såg att dom pumparna med gas mellan ute o inne blir lite dyra vad tror ni om en Bosch EHP 10 AW den kan jag kanske få till ett bra pris och så verkar den bra eller har jag fel
mmmm..... jag undrar jag .... har blivit sugen på se Sfinx VP11 Värmepump har läst på forumet o dom verkar fungera riktigt bra till ett kanonpris på 24000 för 11kw men men det är väl en kines men det mesta görs väl i kina såååå...... är jag dum nu eller handlar det om tur om den funkar bra ?? eller slänger jag 24000 i sjön billigt kan ju bli dyrt .
Citat från: piloten66 skrivet 05 mars 2010, 11:38:31mmmm..... jag undrar jag .... har blivit sugen på se Sfinx VP11 Värmepump har läst på forumet o dom verkar fungera riktigt bra till ett kanonpris på 24000 för 11kw men men det är väl en kines men det mesta görs väl i kina såååå...... är jag dum nu eller handlar det om tur om den funkar bra ?? eller slänger jag 24000 i sjön billigt kan ju bli dyrt .Den funkar nog aldeles utmärkt om man redan har ett system att docka den mot. Det största 'felet' på den är att den går på en fas, vilket eventuellet innebär att du måste säkra upp huvudsäkringarna.
Citat från: purjo__ skrivet 05 mars 2010, 13:17:52Citat från: piloten66 skrivet 05 mars 2010, 11:38:31mmmm..... jag undrar jag .... har blivit sugen på se Sfinx VP11 Värmepump har läst på forumet o dom verkar fungera riktigt bra till ett kanonpris på 24000 för 11kw men men det är väl en kines men det mesta görs väl i kina såååå...... är jag dum nu eller handlar det om tur om den funkar bra ?? eller slänger jag 24000 i sjön billigt kan ju bli dyrt .Den funkar nog aldeles utmärkt om man redan har ett system att docka den mot. Det största 'felet' på den är att den går på en fas, vilket eventuellet innebär att du måste säkra upp huvudsäkringarna.Om det "största" felet hänger på att man måste säkra upp i huset så är det isf en kanon maskin. Kan kosta en hel del på en tioårsperiod att sökra upp från 16A till 20A om man ska ta hjälp av en elektriker som sedan rapporterar det till ditt nätbolag, men ska du bara säkra upp från 16A till 20A så kan man om man vågar göra det mer eller mindre gratis själv med "rätt" verktyg.
Citat från: joka83ed skrivet 05 mars 2010, 13:57:15Citat från: purjo__ skrivet 05 mars 2010, 13:17:52Citat från: piloten66 skrivet 05 mars 2010, 11:38:31mmmm..... jag undrar jag .... har blivit sugen på se Sfinx VP11 Värmepump har läst på forumet o dom verkar fungera riktigt bra till ett kanonpris på 24000 för 11kw men men det är väl en kines men det mesta görs väl i kina såååå...... är jag dum nu eller handlar det om tur om den funkar bra ?? eller slänger jag 24000 i sjön billigt kan ju bli dyrt .Den funkar nog aldeles utmärkt om man redan har ett system att docka den mot. Det största 'felet' på den är att den går på en fas, vilket eventuellet innebär att du måste säkra upp huvudsäkringarna.Om det "största" felet hänger på att man måste säkra upp i huset så är det isf en kanon maskin. Kan kosta en hel del på en tioårsperiod att sökra upp från 16A till 20A om man ska ta hjälp av en elektriker som sedan rapporterar det till ditt nätbolag, men ska du bara säkra upp från 16A till 20A så kan man om man vågar göra det mer eller mindre gratis själv med "rätt" verktyg.Det kan kosta betydligt mer om elbolaget kommer på det...