0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
varför inte göra som i Norge där många har solel paa Hyttan. Överskott dumpas bort som värme i bästa fall varmvatten.
Tror det har hänt en del med småskalig elproduktion som jag fattade det finns det en del bolag som kvittar den el man levererat till dom mot den förbrukning man har tex senare på kvällen när inte solen lyser Thumbsup
Citat från: smurfen72 skrivet 19 mars 2011, 14:20:24Tror det har hänt en del med småskalig elproduktion som jag fattade det finns det en del bolag som kvittar den el man levererat till dom mot den förbrukning man har tex senare på kvällen när inte solen lyser ThumbsupHejsan!Vilket/vilka bolag är det som kvittar elen som producerat mot förbrukning?Då är det ju definitivt lönt och sätta upp en 2-4 kW anläggning.MVH//Thomas
Citat från: thpagu skrivet 19 mars 2011, 16:42:23Citat från: smurfen72 skrivet 19 mars 2011, 14:20:24Tror det har hänt en del med småskalig elproduktion som jag fattade det finns det en del bolag som kvittar den el man levererat till dom mot den förbrukning man har tex senare på kvällen när inte solen lyser ThumbsupHejsan!Vilket/vilka bolag är det som kvittar elen som producerat mot förbrukning?Då är det ju definitivt lönt och sätta upp en 2-4 kW anläggning.MVH//ThomasStår mera på http://egenel.etc.se/
Bixia har också kvittning vad jag vet och man kan även köpa solceller och annan nödvändig utrustning via dem