0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Dessvärre blir det konsekvenser angående garantin via FG Nordic om man öppnar innerdelen och gör egna modifikationer.FG Nordic pratade med Fujitsu om det fanns något överkomligt sätt att få samma inställningar på vingen som vid kylläge men utan framgång dessvärre.Vet inte vem du pratade med på FG Nordic men har inte uppfattat dom som spydiga men någon kanske hade en dålig dag därborta.Om du inte hade skrivit så mycket om din maskin på forumet skulle du nog ha klarat dig om du mixtrat med innerdelen för att ändra vingens vinkel, men om du skulle reklamerar din maskin för något fel i framtiden så lär dom nu gå igenom den ganska ordentligt för att se om du mixtrat med något och därmed eventuellt förbrukat alla garantianspråk. Ibland är det bättre att tiga än att tala tror jag det finns ett ordspråk som heter Hurvida din installatör har gjort ett bra jobb eller inte kan jag inte uttala mig om då jag inte sett några bilder på installationen.
..........Men jag kan hålla med dig att i vissa fall skulle det varit bättre om man kunnat ställa in vingarna lite mer som man själv vill och fått rikta luften dit man behöver den mest. Sen min översta vinge la av och är helt stängd så tycker jag pumpen värmer både bättre och får luften längre ut. Så det kan ju vara något du kan testa. Försök haka lös den och tejpa fast den och kolla vad som händer.
Nä det förstås, men tolkade gurravasas inlägg som om det gick bra med bara lite "handpåläggning".