0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Man kanske skulle prova att ställa ner laddpumpen till läge 2, men var hittar man den?Och jag förmodar att man ställer ner cirkpumpen också..//Tomas
Du kan inte få högre temperatur på varmvattnet än vad du har i pannan. Kan du få max 47º i undre pannan och max 45º i övre pannan, får du något mellan 40-44 som mest på varmvattnet, sedan sjunker ju temperaturen efter hand som du tappar varmvatten.Jag kör med enbart pumpen och om jag inte använder något varmvatten, så har jag runt 51º i övre pannan. Jag kan då ta en dusch och efter den har jag kanske 40-45 grader i övre pannan och i nedre beror det lite på hur det låg till när jag började duscha, men temperaturen går ju ner där också.//Ronnie
Citat från: erp skrivet 05 april 2010, 14:46:21Du kan inte få högre temperatur på varmvattnet än vad du har i pannan. Kan du få max 47º i undre pannan och max 45º i övre pannan, får du något mellan 40-44 som mest på varmvattnet, sedan sjunker ju temperaturen efter hand som du tappar varmvatten.Jag kör med enbart pumpen och om jag inte använder något varmvatten, så har jag runt 51º i övre pannan. Jag kan då ta en dusch och efter den har jag kanske 40-45 grader i övre pannan och i nedre beror det lite på hur det låg till när jag började duscha, men temperaturen går ju ner där också.//Ronnie Men hur ska man ställa in om man vill ha 51 grader som du har i den övre pannan? det värkar vara omöjligt i mitt fall som max är 47? Måste väl gå utan patronen eller?
Citat från: krilet skrivet 05 april 2010, 15:06:18Citat från: erp skrivet 05 april 2010, 14:46:21Du kan inte få högre temperatur på varmvattnet än vad du har i pannan. Kan du få max 47º i undre pannan och max 45º i övre pannan, får du något mellan 40-44 som mest på varmvattnet, sedan sjunker ju temperaturen efter hand som du tappar varmvatten.Jag kör med enbart pumpen och om jag inte använder något varmvatten, så har jag runt 51º i övre pannan. Jag kan då ta en dusch och efter den har jag kanske 40-45 grader i övre pannan och i nedre beror det lite på hur det låg till när jag började duscha, men temperaturen går ju ner där också.//Ronnie Men hur ska man ställa in om man vill ha 51 grader som du har i den övre pannan? det värkar vara omöjligt i mitt fall som max är 47? Måste väl gå utan patronen eller? det är konstigt att inte du får upp tempen, du som har en ecozon med max retur på 55 ºC.vad står VPmax på? du kan väl prova höja den till 60 ºC? det borde pumpen klara.om du kör sommardrift. vad händer då? (kodademenyn och sänk temperaturen)
det låter som om det är ecozonens egna styr som har nån begränsning vid typ 50 ºC .man kan inte se om ecozon sätter något börvärde ?titta på inställt börvärde i ecozon.http://www.ecozon.se/pdf/Manual_VPLV_installation.pdf
Citat från: kullabacken skrivet 07 april 2010, 10:48:19det låter som om det är ecozonens egna styr som har nån begränsning vid typ 50 ºC .man kan inte se om ecozon sätter något börvärde ?titta på inställt börvärde i ecozon.http://www.ecozon.se/pdf/Manual_VPLV_installation.pdfHar ej någon manöver panel till pumpen nu när ctc pannan ska sköta dettta.men killen som installera pumpen ska komma hit under dagen och kika efter felet.
Citat från: krilet skrivet 07 april 2010, 11:13:45Citat från: kullabacken skrivet 07 april 2010, 10:48:19det låter som om det är ecozonens egna styr som har nån begränsning vid typ 50 ºC .man kan inte se om ecozon sätter något börvärde ?titta på inställt börvärde i ecozon.http://www.ecozon.se/pdf/Manual_VPLV_installation.pdfHar ej någon manöver panel till pumpen nu när ctc pannan ska sköta dettta.men killen som installera pumpen ska komma hit under dagen och kika efter felet.hittade ni på vad som var knas?