0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
En Panasonic Sverigepumpen har jag sen ett år tillbaks, och undrar:Vid vilken utetemperatur bör jag stänga av den helt? Eller skall den helst gå även om det är -25grader ute och egentligen kostar pengar att dra runt den?
Ja värmekabel har alltid spänning, när pumpen skall användas på länge stänger jag av huvudbrytaren./A.
Hej Vpboot! Ja självklart är det så att slutar pumpen att producera värme så stannar också kompressorn och håller sig därmed inte varm utav att den är igång och arbetar. Finns det då en kompressorvärmare på pumpen så håller den isf kompressorn hyggligt varm men gör det inte det så blir den snabbt kall. Så lika gärna som man sänker innetempen på pumpen till +16 ºC och att den går i off-läge så är det bättre att stänga av pumpen helt isf alt låta den vara igång och producera värme med en normal tempinställning, vilket jag tycker är klart mkt bättre. Mvh Raffen.
Citat från: jonash72 skrivet 22 februari 2010, 10:07:25En Panasonic Sverigepumpen har jag sen ett år tillbaks, och undrar:Vid vilken utetemperatur bör jag stänga av den helt? Eller skall den helst gå även om det är -25grader ute och egentligen kostar pengar att dra runt den?-15 står det i instruktionsboken för min, efter att ha haft en del strul började jag följa detta.