0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Du får väl stämma "Evi ..." i din tur för att de inte står för sina åtaganden? Eller är det så att det är du som sålt in en total fel produkt till kunden?
har intsallerat 1 split till hus med pool utan desto större problem, automatiken har dock krånglat lite, men jag minns fan inte vad felet var, tror nästan att det blev ny dator i hela pumpen. har gjort många split installationer med solpaneler utan problem.
har flera anll som inte funkar som dom ska. alla dessa med sol.de övriga utan sol funktion funkar jätte bra.de anl som sol styr inte funkar på har evi lovat nu i 2 år o fixa men funkar inte ännu.ny info !! evi slutar sälja till åf o går nu via dahl. priset upp nu rejält så jag släpper nog detta märke ur sortimentet.Har följt mina solanläggningar en hel del p.g.a stort intresse och har uppmärksammat flera olika problem.En het sommardag kan värmepumpen köra ner allt från solen till borrhålet utan att tappvattnet inte uppnåt inställd temperatur.Samt att soltestet vp skall göra uteblir. Kunder klagar mycket på Eviheat att bruksanvisningar och stryrningar är komplicerade och svåra att förstå .Ringer de till Eviheat blir de otrevligt bemötta och de påstar att de inte alls är svåra att förstå.Är glad att jag inte installerat fler vp från Evi-heat har haft mycket problem samt att sista servicefakturan vill Evi-heat inte betala.
hej.nee herr kranz slutade innan kaoset spred sig.han fixade de mesta av bekymmren som vi åf hadde.
Jag har en Eviheat split sun samt flera av mina vänner, vi har haft dessa i ca 2,5 år och dom fungerar problemfritt.jag själv har pool och har inte haft några problem.
Citat från: greven1 skrivet 04 april 2010, 21:58:45hej.nee herr kranz slutade innan kaoset spred sig.han fixade de mesta av bekymmren som vi åf hadde.Vet ni mer vad Ronney Krantz gjorde..... Han ringde tillbaka till kund som ringt och lämnat meddelande och bestämmt möte.Sökte för ett tag sedan nuvarande VD Ronny Ericsson i en hel månad utan att han ringde upp eller infann sig på avtalade telefonmöte.Efter en månads försök att nå vd svarade växeln med att de låter hälsa att han har pratat vad han behöver med mig vid detta tillfälle har jag fortfarande inte pratat en enda minut med honom.Besökte företaget på nordbygg i Stockholm i förra veckan, vid detta personliga möte verkar det nu som om vi kanske kan få en lösning utan rättegång i Halmstads tingsrätt men vi vet inte återkommer med ny information.