0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej Kojak,skicka gärna in dina temperaturer. Kanske vi kan se något konstigt med dessa. Eltillskott vid -2 är dock inget ovanligt.
T1 53CVärmesystemets start 51,2CVärmesystemets stopp 55,6CT2 -2,5CT3 56,3CVarmvatten start 45CExtra varmvatten start 60CExtra varmvatten stopp 65CVarmvattenspets stopp 65CT5 20,5CT6 57,2CT8 50,1CT9 47,8CVarmvatten stopp 47CT10 48,9CT11 -2,0T12 -4,3
Men vad menar du med hetgasen?
Håller med thalle. Med den framledningstemperaturen måste du ha fel typ av element i ditt hus. T9 är snart så hög att pumpen kommer att larma och stanna. Hetgastempen är egendomligt låg. Något är fel. Hur ser det ut i synglaset?
T9 är nu nere på 45C.Märkligt att ni säger att något är fel. Så här varmt och skönt har jag inte haft det sen jag bodde i lägenhet.Ang. hetgasen, ska jag tolka dig att den borde ligga högre? Om så är fallet så är det alltså problem med hetgasen? Därför den hela tiden visar kranen att den värmer kranvatten.
Prova att sänka cirkpumpen över värmepumpen ett steg för att öka dT (T9-T8), dT bör vara 5-7 grader för din VP