Hmm, det är väl både ljudet från utblåset och kompressorn/insuget. Det handlar inte så mycket om att jag stör mig som att det faktiskt är en väldigt hög ljudnivå - både inomhus och utomhus, som nästan är omöjlig att inte störas av.
Står man ute och lyssnar så låter det inte så mycket framför, men från sidorna låter det desto mer då ljudet från baksidan är exponerat. Jag vet inte om det är något fel på min så den låter extra mycket, men jag tror inte det.
Ett tak skulle inte hjälpa då det är cirka 30cm upp till köksfönstret från ovansidan av pumpen. Men egentligen skulle den stå cirka en meter åt sidan från köksfönstret (installatören som klantade sig men som ska flytta den så fort det töat), men det skulle nog inte göra så värst stor skillnad för ljudnivån enligt min uppfattning. Därför tänkte jag att förutom att flytta den så sänker jag också marken där den ska stå, så det blir ett litet utrymme för den. Då kommer den bort lite mer från fönstret och ljudet hamnar mer i marknivå - OM man nu kan göra så.