0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej!Är nybörjare på värmepumpar och deras funktioner.Har köpt en Zibro S-1233 på ÖoB och installerat den i garaget.Tänkte kolla om det är någon här som vet vad lägsta temperaturgräns är för att få innedelen att starta.Utedelen går en stund när jag slår på i läge auto, sedan stannar den och innerdelens fläkt startar och går långsamt .Efter en stund så knäpper det till i ett relä och det smäller till i ytterdelen som om den försöker starta igen men hindras av för låg innertempratur har jag fått för mig.Kör jag i endast värmeläge så går utedelen hela tiden, avfrostningslampan lyser och innedeler startar inte alls.Det grövre röret blir varmt så länge utedelen går, så det fungerar så långt i alla fall...Har hittills inte lyckats få båda delarna att gå samtidigt.Har nu ca 10-11 grader i garaget och då vill den tydligen inte startaVar sitter kännaren för innetemp?Ska jag värma garaget ytterligare eller går det att "lura" den på något annat sätt?Någon som haft samma problem och känner igen situationen?
Efter moteringen skall man köra en testcycelHar du gjort detta?Har för mig att man var tvungen att trycka på knappen efter testet så inneinheten blev svart sedan kunde man starta med fjärren.Gjorde man inte detta låg den kvar i testläge med låst ACKanske därför den avfrostar sedan försöker växla till värme och avfrostar direkt igen.