0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
HejJo jag läste hur Extra VV funkar i manualen men anledningen till att VP slår ifrån fattar jag inte. VP ska väl slå ifrån när jag har uppnått mitt "önskade" värde för VB-fram va?
Anledning att jag vill ha mera varmvatten är att jag har en bubbelkopp som jag vill ha varmvatten till.Jag provade igen på morgonen och gick sen ut och gick för jag tänkte att kompressorn kanske kommer igång efter ett tag.När jag kom tillbaka så hade jag fått ett HP/MS larm. Jag stängde av/satte igång hela pumpen och sen kom kompressorn igång efter några minuter. Nu vågar jag inte trycka på Extra VV något mera.
Något känns helt uppfuckat!Jag provade och jag startade tappningen vid ca 60grader.Inom loppet av ca 6-7minuter hade varmvattnet sjunkit till 39grader.Jag har tappat upp en tredjedel av badkaret som är på 360l.Jag tror att min panna har en vvberedare på 180l så självklart så räcker det inte.Men jag tycker att jag borde kunna få en halv balja med varmvatten iallafall.När jag startade Extra VV så stannade pumpen och tillsattsvärmen fortsatte värma.Nu ser det ut så här:VB-f 41(VV)....den gör varmvatten alltså men värmen ut i huset är ju en katastrof.VB-r 31(53)KB-f 2KB-r 3 (-12)VP: AV!!!!! så jag antar att dessa siffror ljuger lite.Dock så säger den att VP startar om 5min...sen går det 2min...sen står det startar om 4min...men nu har det gått upp till 5min igen:(Varför vill inte pumpen gå igång? Är det för VV håller på att produceras?Jag provade nu att stänga av Extra VV och nu tog det ca 5minuter och nu är pumpen igång igen....?